|
Ко је на мрежи: 10 гостију и нема пријављених чланова
Поводом Међународног дана борбе против корупције, Агенција за борбу против корупције расписала је шести конкурс на тему " Да ли треба да будем храбар
да бих био поштен". У конкуренцији 282 рада, у категорији литерарни рад,
кратки филм, припрема часа за наставнике, Вукашин Петровић, ученик трећег
разреда наше школе, освојио је II награду. Вукашин је у својој причи јасно и
креативно пренео поруку охрабрости и поштењу, а савременост и данашњи
систем вредностипредставио оригинално угледајући се на рад најпознатијих
српских приповедача.
Рад Вукашина Петровића може се прочитати ОВДЕ.
Агенција за борбу против корупције уручила је награде награђеним ученицима 18. децембра.
Ученици Катарина Јовановић, Јован Младеновић и Антонио Јанковић, (одељење IV5) су у петак , 12. децембра представили ученицима трећег и четвртог разреда Техничке школе своја искуства из Винчине научионице. Свако од њих представио је активности које су имали у Институту за нуклеарне науке ,,Винча" и описао своје виђење овог искуства.
Радионице су одржане 26. и 27. новембра, а наши ученици су учествовали у следећим радионицама:
- Геополимери - чувари природе - Антонио Јанковић
- Рециклажа опиљака метала (шпона) применом металургије праха - Катарина Јовановић
- Нови видови складиштења енергије – суперкондензатори - Јован Младеновић
Постигнути резултати на овим радионицама наши ученици ће имати прилике да представе на манифестацији „Отворена врата” у мају 2016. године, а њима ће такођебити омогућено и успостављање сарадње са запосленима као и могућност израде матурског рада у Институту за нуклеарне науке „Винча".
Међународни дан људских права обележава се широм света манифестацијама које треба да укажу на значај поштовања права и достојанства сваког појединца. "Сви људи рођени су слободни, са једнаким достојанством и правима" каже први члан Опште повеље о људским правима. Рођењем и првим тренутцима живота човек поседује људска права. Она су загарантована, неотуђива и регулисана низом међународних докумената.
У нашој школи Светски дан људских права обележен је на наш начин. Ученице одељења III1, Анђела Филиповић и Јована Љубић су присутним ученицима говориле о значају поштовања људских права.
Ученица Катарина Симоновић (одељење III3) прочитала је писмени састав ученика Звездана Миљковића о људским правима. На крају, ученици одељења II5, Миладиновић Никола, Јовић Милан и Стојановић Никола, су представили на шаљив начин остварење људских права учешћем у ријалити програмима.
Обележавајући 3. децембар, Међународни дан особа са инвалидитетом, Друштво за церебралну и дечју парализу у Прокупљу организовало је културно-уметнички програм. Радио Срце је, уз помоћ ученика многих основних и средњих школа, организовало забавни програм " У ритму града" са поруком - ЖИВОТ ЈЕ ЛЕП - НИКАД НЕ ОДУСТАЈ. Акцији су се прикључили и ученици наше школе који су музиком, песмом и глумом развеселили све присутне.
Трибина Математика и савремене методе откривања у форензици за ученике и наставнике школе организована је у четвртак, 3. децембра. О примени математике у форензици говорили су ученици одељења IV5 - Катарина Јовановић, Антонио Јанковић и Немања Миладиновић заједно са наставницом Слађаном Трајковић. Oни су представили неке примене математике у форензици: како одредити време смрти помоћу логаритама и Њутновог закона хлађења, примену антропологије у форензици, примену тригонометрије у одређивању угла формирања крвне мрље на некој подлози.
Други део трибине је био посвећен предавању о дактилоскопији и бинарном претварању отиска прста. Наставнице Драгана Милићевић - Динић је представила основну дактилоскопску формулу, колико дуго трагови папиларних линија остају на глатким површинама (стакло, порцулан, пластика, средства извршења – оружје, нож, прибор за јело, папир и др.), како се формира и претражује база података.
У трећем делу трибине , предавање о дактилоскопији, комбинацији математике и дактилоскопије, како одредити формулу , како се откривају трагови одржао је Небојша Динић, потпуковник, криминолог из МУП Ниш.
Нарочито занимљив део ученицима је била радионица у којој су ученици помоћу металних отисака да пронађу своје отиске шаке, а затим помоћу микроскопа одређивали да ли се ради о десној, левој петљи. Ученици су такође имали прилике да виде како се помоћу ултравиолетне лампе открива фалсификат неког документа. Посебна пажња је посвећена одређивању личне нумеричке формуле за отисак прста.
Ова трибина изазвала је велико интересовање ученика.
Како је било на самој трибини, може се видети О В Д Е.