|
Ко је на мрежи: 8 гостију и нема пријављених чланова
Реализација пројекта Народног музеја Топлице ,,Неолитски научни камп у Плочнику “ и Центра за промоцију науке из Београда почела је 21. октобра 2017. у архео парку Плочник. Аутори и реализатори пројекта су Слађана Трајковић, наставница математике у Техничкој школи ,,15.мај" и Јулка Кузмановић Цветковић, археолог Народног музеја Топлице. Пројектне активности представљају наставак бројних реализованих радњи којима ће бити подстакнут развој научног погледа на свет а њихова реализација подразумева активности које ће се дешавати у три различита дана. Први део реализован је 21.октобра у Архео парку Плочник. Учествовали су ученици oдељења I-1, I-2, I-5, III-5 и IV-3.
Више о пројекту О В Д Е
Више о првом делу активности О В Д Е
У другом делу активности које су се одржале у Народном музеју Топлице 25.октобра, учествовала су одељења: I-1, I-2, I-4, I-5, III-5 и IV-3 и наставнице Даниела Тамбурић и Валентина Дробњак.
Више о другом делу пројектних активности О В Д Е.
Фотографије другог дела активности налазе се О В Д Е.
Медији о догађају О В Д Е.
Трећи део активности реализован је 10.новембра. У сали Народног музеја Топлице одржана је трибина ,,Учење у Архео парку Плочник" за наставнике, ученике и све оне које интересује истраживачки приступ настави. Ученици наше школе су представили резултате и експерименте до којих су дошли у претходне две фазе пројекта. `
Фотографије трећег дела пројектних активности налазе се О В Д Е.
Распоред полагања ванредних испита у октобарском испитном року налази се О В Д Е.
Међународна недеља програмирања у Техничкој школи обележена је у петак, 13.октобра. Ученици и наставници школе организовали су предавања, радионице и представљање радова ученика првог, трећег и четвртог разреда, смер електротехничар рачунара. Догађај ,,Кодирај као што мислиш“ окупио је 80 ученика осмог разреда основних школа на територији града Прокупља. Учесници догађаја имали су прилике да сазнају шта је кодирање и какве врсте кодова постоје, који су најчешће коришћени програмски језици који ће им требати за запослење или даље школовање, како изгледа кодирање у HTML језику и неке елементе CSS језика. О кодирању и алгоритмима предавање је одржала наставница електро групе предмета, Драгана Милићевић Динић. Ученици првог и трећег разреда представили су сајтове које су радили помоћу HTML И CSS језика, а основци су имали прилику и да покушају да направе своју прву wеб страницу. Ученици трећег разреда Техничке школе одржали су интересантно предавање о тамним странама интернета, тзв. Dark Web. Ова предавања су упознала ученике са основама процедуралног и објектног програмирања, базама података и како се креирају статичке и динамичке веб странице.
Програмирање је веома корисна вештина којом ученик развија способност решавања проблема, креативност и вештине комуникације. Оно развија општу логику и способност брзог прилагођавања променама. Компјутери су посталии саставни део живота у тој мери да се непознавање “језика” компјутера може сматрати врстом неписмености. У средњим стручним школама на територији Републике Србије програмирање се изучава у веома малом броју школа (свега 25%) а своди се на изучавање једноставних база податка. Ове године , Техничка школа ,,15.мај” учествује у два велика догађаја: EU Code Week - ‘’ BIG STEP IN LEARNING PROGRAMMING WITH GOOGLE’’ чији је иницијатор и организатор EУ Kомисија из Ирске и Meet and Code у организацији EУ Комисије из Немачке. Иначе, за програм Meet and Code одабрано је само седам школа из читаве Европе, међу којима је и наша.
Фотографије догађаја О В Д Е.
Видео О В Д Е
Гостовање на телевизији О В Д Е
У Општини Прокупље је у четвртак 12.октобра приређен пријем за учеснике турнира у друштвеним играма „Пробој Солунског фронта“ и „Битка на Дрини“, али и оне који су најлепше сликали и писали на тему „Топлички јунаци у борби за слободу“, Служба за односе са јавношћу Општине Прокупље. Овај догађај објединио је све основне и средње школе, као и ученике који су смештени у Дому ученика средњих школа у Прокупљу.
У игрици „Пробој Солунског фронта“ прво место освојиле су Николина Ђокић и Катарина Пејић, друго Вељко Златковић и Алекса Несторовић, а треће место припало је ученицима Техничке школе ,,15.мај" Николи Вранић и Стојану Ивановић.
Награђени су и они ученици који су најлепше писали на тему „Топлички јунаци у борби за слободу“ . То су: Јана Јовановић, Милица Радовановић и Милица Проловић. Посебну награду добила је ученица Техничке школе ,,15.мај" , Анђела Јанковић .
Иначе, цео пројекат под називом "Да рат остане заувек игра" добио је финансијску подршку Министарства рада, а прва тестирања игре одржана су на турнирима у Прокупљу 11. октобра, а затим у у Нишу, Крушевцу, Крагујевцу и у Београду.
У стратегији која је објављена под окриљем Центра за пословне вештине нашло се места за све авионе, митраљезе, топове, минобацаче, али и трубаче и коњанике. Историја која се може научити и у пропратном материјалу који се добија уз игру (историјска читанка, мапе и скице), завршава се, практично, распоређивањем припадника 19. аустроугарског и 61. и 62. немачког корпуса, односно три бугарске армије, са једне, и припадника српске војске, италијанског корпуса, француске Оријенталне армије, групе генерала Д'Анселма, британске Солунске армије и грчке армије.
Идеја је да наредне године, тачно на 100-годишњицу пробоја, заигра "Пробој" у свим градовима, а да једним међународним турниром, где би је играла деца из земаља чији су преци учествовали у историјском догађају, обележи се и крај Великог рата уз основну поруку пројекта - да рат увек буде само игра.
Европска ноћ истраживача је догађај посвећен популаризацији науке и учењу кроз забаву. Ово је јединствена прилика да се упознају истраживачи, да се са њима разговара и сазна шта они заиста чине за друштво, на један интерактиван начин. Одржава се сваке године широм Европе и суседних земаља последњег петка у септембру. Ове године, Ноћ истраживача одржана је у петак 29. септембра у преко 250 градова.
Техничка школа ,,15.мај“ већ неколико година уназад обележава овај дан дружењем са интересантним стручњацима из различитих области. С обзиром да се у школи школују ученици на различитим образовним профилима, а како већина њих у току средње школе добије и возачку дозволу и постају возачи, због њихове личне сигурности али и повезивања знања које стичу у школи ове године предавање ученицима о мерним инструментима у саобраћају одржала је екипа МУП-а Прокупље.
На овом предавању, ученици су сазнали да уређаје које знамо као радаре су заправо лидарски уређаји. Лидар је оптички мерни инструмент који одашиље ласерске зраке који се одбијају од предмета и потом региструју у оптичком пријемнику. Други назив за лидар је оптички или ласерски радар. Полиција користи три врсте ових инструмената.
Ученицима је скренуте пажња да нови радари не праштају – снимају и у секунди обезбеђују необорив доказ на суду – фотографију и видео-запис. На себи имају камеру, ласерски снимач, а све што њиме усликају бележе на меморијској картици. Надограђени су оптиком и софтвером, а полицајци после смене убацују у компјутер податке, који се не могу избрисати.
Фотографије догађаја се могу видети О В Д Е.