Instagram

Instagram

Наша школа

youtube snimak

50 година школе

CatchCODE апликација

catchCODE

Сајт Техничке школе "15.мај" доживео је редизајн!

Одлично, ово је право освежење! - 65.3%
Није лоше свиђа ми се. - 18.6%
Ништа боље него што је било. - 4%
Мислим да је стари сајт био мало бољи. - 3.3%
Упропастили сте онакав сајт! - 8.8%
Гласање у овој анкети је завршено
април 2024
пусчпсн
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Посетилаца online

Ко је на мрежи: 3 гостију и нема пријављених чланова

2107012
Данас
Јуче
Ове недеље
Прошле недеље
Овог месеца
Прошлог месеца
Укупно
136
2807
7192
2092662
22455
47163
2107012

Ваша IP адреса: 3.144.93.73
Серверско време: 2024-04-18 04:30:40

Да рат остане заувек игра

У Општини Прокупље је у четвртак 12.октобра приређен пријем за учеснике турнира у друштвеним играма „Пробој Солунског фронта“ и „Битка на Дрини“, али и оне који су најлепше сликали и писали на тему „Топлички јунаци у борби за слободу“, Служба за односе са јавношћу Општине Прокупље. Овај догађај објединио је све основне и средње школе, као и ученике који су смештени у Дому ученика средњих школа у Прокупљу.

У игрици „Пробој Солунског фронта“ прво место освојиле су Николина Ђокић и Катарина Пејић, друго Вељко Златковић и Алекса Несторовић, а треће место припало је ученицима Техничке школе ,,15.мај" Николи Вранић и Стојану Ивановић.

                     

Награђени су и они ученици  који су најлепше писали на тему „Топлички јунаци у борби за слободу“ . То су: Јана Јовановић, Милица Радовановић и Милица Проловић. Посебну награду добила је ученица Техничке школе ,,15.мај" , Анђела Јанковић .

                                                  

Иначе, цео пројекат под називом "Да рат остане заувек игра" добио је финансијску подршку Министарства рада, а прва тестирања игре одржана су на турнирима у Прокупљу 11. октобра, а затим у у Нишу, Крушевцу, Крагујевцу и у Београду.

У стратегији која је објављена под окриљем Центра за пословне вештине нашло се места за све авионе, митраљезе, топове, минобацаче, али и трубаче и коњанике. Историја која се може научити и у пропратном материјалу који се добија уз игру (историјска читанка, мапе и скице), завршава се, практично, распоређивањем припадника 19. аустроугарског и 61. и 62. немачког корпуса, односно три бугарске армије, са једне, и припадника српске војске, италијанског корпуса, француске Оријенталне армије, групе генерала Д'Анселма, британске Солунске армије и грчке армије.

Идеја је да наредне године, тачно на 100-годишњицу пробоја, заигра "Пробој" у свим градовима, а да једним међународним турниром, где би је играла деца из земаља чији су преци учествовали у историјском догађају, обележи се и крај Великог рата уз основну поруку пројекта - да рат увек буде само игра.

 

 

Ноћ истраживача у Техничкој школи

Европска ноћ истраживача је догађај посвећен популаризацији науке и учењу кроз забаву. Ово је јединствена прилика да се упознају истраживачи, да се са њима разговара и сазна шта они заиста чине за друштво, на један интерактиван начин. Одржава се сваке године широм Европе и суседних земаља последњег петка у септембру.  Ове године, Ноћ истраживача одржана је у петак 29. септембра у преко 250 градова.

                              

Техничка школа ,,15.мај“ већ неколико година уназад обележава овај дан дружењем са интересантним стручњацима из различитих области. С обзиром да се у школи школују ученици на различитим образовним профилима, а како већина њих у току средње школе добије и возачку дозволу и постају возачи, због њихове личне сигурности али и повезивања знања које стичу у школи ове године предавање ученицима  о мерним инструментима у саобраћају одржала је екипа МУП-а Прокупље. 

На овом предавању, ученици су сазнали да уређаје које знамо као радаре су заправо лидарски уређаји. Лидар је оптички мерни инструмент који одашиље ласерске зраке који се одбијају од предмета и потом региструју у оптичком пријемнику. Други назив за лидар је оптички или ласерски радар. Полиција користи три врсте ових инструмената.

               

               

Ученицима је скренуте пажња да нови радари не праштају – снимају и у секунди обезбеђују необорив доказ на суду – фотографију и видео-запис. На себи имају камеру, ласерски снимач, а све што њиме усликају бележе на меморијској картици. Надограђени су оптиком и софтвером, а полицајци после смене убацују у компјутер податке, који се не могу избрисати.

Фотографије догађаја се могу видети О В Д Е.

 

Хидроелектране Србије као светска културна баштина

 

Угледни час ,,Хидроелектране Србије као светска културна баштина" одржан је 22.септембра 2017.године.

Наставни предмет: електоенергетика

Реализатори: Града Манојловић са лидер тимом одељења III5 - Миљана, Јована, Кристина и Анђела.

У уводном излагању проф Града Манојловић је образложио циљеве часа:

  •     Значај развоја електроенергетике почетком двадесетог века
  •     Промену политике у енергетици с обзиром на нагло повећање електричне енергије
  •     Подсећање на Н. Теслу , М. Миланковића и Ђ. Станојевића
  •     Повећање свести о енергетској ефикасности
  •     Заштита животне средине
  •    Ново издање уџбеника ,,Електроенергетика" Марјан Љ. Иванов и Саша С. и увођење новог образовног профила ,,Електортехничар обновљивих извора енергије".

Ученици су након тога дали дефиниције енергетике а чланови лидер тима представили старе ХЕ Србије ,,Под градм", Вучје, ,,Св.Петка", Гамзиград као и наше највеће ХЕ ,,Ђердап" и Бајина Башта. На крају је професор Града Манојловић изнео теорију Европске агенције за животну средину и глобалном загревању планете и неминовност процене политике у енергетици и окретању оних који данас учествују са мање од 1% у укупном капацитету електричне енергије. Скупу су присуствовала одељења III-4 и III-6.

 

 

Светски дан писмености

Организација Уједињених нација за образовање, науку и културу Унеско, прогласила је 8. септембар за Међународни дан писмености 1967. године, да би се сваке године, бар на тај дан, истакла важност читања и писмености, како у животу појединца, тако и друштва у целини.

У Србији данас има око 1,35 милиона становника без дана школе или само са неколико разреда. Према попису становништва, из 2002. године, у Србији је било више од 20% одраслих преко 15 година старости, који нису завршили основну школу, а чак 50% оних који су завршили само основну или су функционално неписмени. Највиша стопа неписмености бележи се у јужној и источој Србији а поред младих угрожени су и одрасли, углавном жене, изнад 50 година... Међу образованим становништвом у Србији највише је оних који су завршили средњу школу, а свега 6,5 % има факултетску диплому.

Концепт писмености некада је подразумевао савладавање вештине читања и писања. Од шездесетих година XX века приступа се функционалном описмењавању, које подразумева да особа има могућност да исправно чита, пише и говори уз разумевање, као и да има познавање потребних вештина споразумевања.

Ову школску годину ученици су започели новим активностима, радно и креативно. У петак 08.09 ученици IV4 заједно са наставницом српског језика и књижњвности Снежаном Станојевић организовали су час са темом: "Говори паметно, пиши писмено, буди човек!" Тако су обележили Међународни дан писмености и пожелели добродошлицу ученицима И разреда. Говорили су о развоју писмености нашег народа. Чланови драмске секције приказали су веома актуелну тему: учени и писмени немају право место у друштву. После драмског приказа, присутни ученици тражили су правилно и неправилно написане речи. 

 

      

                                                                        

 

Фотографије ОВДЕ.

Снимак представе драмске секције О В Д Е.

 

Роковник за август 2017.

Роковник обавеза за месец август налази се О В Д Е.

Табеларни преглед календара образовно - васпитног рада средњих школа за школску 2017/2018. налази се О В Д Е.