FaceBookTwitter

50 година школе

Наша школа

youtube snimak

CatchCODE апликација

catchCODE

Сајт Техничке школе "15.мај" доживео је редизајн!

Одлично, ово је право освежење! - 65.3%
Није лоше свиђа ми се. - 18.6%
Ништа боље него што је било. - 4%
Мислим да је стари сајт био мало бољи. - 3.3%
Упропастили сте онакав сајт! - 8.8%
Гласање у овој анкети је завршено
август 2020
пусчпсн
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Посетилаца online

Ко је на мрежи: 19 гостију и нема пријављених чланова

836257
Данас
Јуче
Ове недеље
Прошле недеље
Овог месеца
Прошлог месеца
Укупно
615
1661
3215
826483
11913
29749
836257

Ваша IP адреса: 34.238.248.103
Серверско време: 2020-08-12 19:33:11

Математика и савремене методе откривања у форензици

Трибина Математика и савремене методе откривања у форензици  за ученике и наставнике школе организована је  у четвртак, 3. децембра.  О примени математике  у форензици говорили су ученици одељења IV5 - Катарина Јовановић, Антонио Јанковић и Немања Миладиновић заједно са наставницом Слађаном Трајковић. Oни  су представили неке примене математике у форензици: како одредити време смрти помоћу логаритама и Њутновог закона хлађења,  примену антропологије у форензици, примену тригонометрије у одређивању угла формирања крвне мрље на некој подлози.

Други део трибине је био посвећен предавању о дактилоскопији и бинарном претварању отиска прста. Наставнице Драгана Милићевић - Динић је представила  основну дактилоскопску формулу, колико дуго трагови папиларних линија остају на глатким површинама (стакло, порцулан, пластика, средства извршења – оружје, нож, прибор за јело, папир и др.), како се формира и претражује база података.

У трећем делу трибине , предавање о дактилоскопији, комбинацији математике и дактилоскопије, како одредити формулу , како се откривају трагови одржао је Небојша Динић, потпуковник, криминолог из МУП Ниш.

Нарочито занимљив део ученицима је била радионица  у којој су ученици помоћу металних отисака да пронађу своје отиске шаке, а затим помоћу микроскопа одређивали да ли се ради о десној, левој петљи. Ученици су такође имали прилике да виде како се помоћу ултравиолетне лампе открива фалсификат неког документа. Посебна пажња је посвећена одређивању личне нумеричке формуле за отисак прста.

Ова трибина изазвала је велико интересовање ученика.

Како је било на самој трибини, може се видети О В Д Е.

 

Нисте регистровани, не можете оставити коментар.